CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 17 Julai 2009

Program Screening DMA & Inklusif murid PKBP

Semua murid PKBP SKAL bagi sesi 2009 yang kini seramai 21 orang telah menjalani Program Screening Development Mental Age.
Remove Formatting from selection
Remove Formatting from selectionSetelah menjalani ujian tersebut, perkembangan umur kognitif murid telah dapat dikenal pasti dan pihak pengurusan PKBP SKAL telah menyusun beberapa langkah P&P untuk disesuaikan dengan tahap sebenar murid-murid di sini.
Remove Formatting from selection
Remove Formatting from selectionSelepas ujian berkenaan dijalankan, seramai enam orang murid PKBP mula menjalani program inklusif di kelas arus perdana sebagai memberi cabaran baru kepada perkembangan pembelajaran mereka. Murid-murid tersebut akan mengikuti pembelajaran normal dengan murid lain dengan pengawasan khas Cg. Che Alias sendiri.
Remove Formatting from selection
Remove Formatting from selectionProses inklusif dilakukan dimulakan di tahap satu sebagai penyesuaian persekitaran baru pembelajaran murid berkenaan. Setelah dua minggu mengikuti perkembangan murid tersebut, didapati beberapa orang murid tersebut telah memberi responsif yang positif.
Remove Formatting from selection
Remove Formatting from selectionMereka akan dicadangkan untuk dinaikkan tahap ke peringkat yang lebih tinggi apabila melepasi ujian saringan DMA kedua yang akan diadakan tidak lama lagi.

0 comments: